معنی اسم دریا

معنی اسم دریا

معنی دریا

اطلاعات اسم دریا

معنی اسم دریا در ثبت احوال

۱- (در جغرافيا) توده‌ي بسيار بزرگي از آب، درياچه، رود بزرگ؛ ۲- (به مجاز) شخص بسيار آگاه و دانشمند در زمينه‌هاي گوناگون؛ ۳- (به مجاز) (در تصوف) حقيقت يا ذات حق.

توضیحات تکمیلی دریا

معنی اسم دریا در لغت‌نامه دهخدا :معروف است و به عربی بحر خوانند. آب بسیار که محوطه ٔ وسیعی را فراگیرد و به اقیانوس راه دارد مجموع آب‌های نمکی که جزء اعظم کره ٔ زمین را می‌پوشاند و هر وسعت بسیار از آب‌های نمکی را دریا توان گفت و نوعاً دریا تقریباً سه ربع از سطح زمین را می‌پوشاند ودر نیمکره ٔ جنوبی بیشتر زمین را فراگرفته است تا درنیمکره ٔ شمالیمعنی اسم دریا در فرهنگ فارسی عمید :حجم بسیار از آب که قسمت وسیعی از زمین را فراگرفته، قابل کشتی‌رانی بوده، و به اقیانوس راه داشته باشد؛ بحر.معنی اسم دریا در فرهنگ فارسی معین :آب زیادی که محوطه وسیعی را فرا گرفته باشد و به اقیانوس راه دارد، بحر.معنی اسم دریا در فرهنگ فارسی :دریاب، آب بسیارکه قسمت وسیعی رافراگرفته است. (اسم) آب زیادی که محوطه وسیعی را فرا گرفته و باقیانوس راه دارد، بحر، اخضر، (تصوف) هستی وجود.سومین از عماد شاهیان در برار که از حدود ۹۳۶ تا ۹۶۸ ق . سلطنت کرد .

اسم های شبیه دریا

توضیحات نام نیکو

در بین نام‌های زیبا و جذاب دخترانه می‌‌توان به دریا اشاره کرد، نامی فوق‌العاده زیبا و خاطره انگیز که شنیدنش برای هر شخصی دلچسب و جذاب است، لذا می‌تواند انتخابی ناب و مناسب برای دختر عزیزتان باشد.دریا نامی اصیل و شیک با ریشه فارسی است که به معنای: توده ی بسیار بزرگی از آب، دریاچه و رود بزرگ ذکر شده است.

صنما با غم عشق تو چه دبیر کنمدیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم

حافظ

منتظر ارسال نظرات زیبا و جذاب شما درباره دریا هستیم.

دریا به انگلیسی

نظرسنجی انتخاب نام

اگه بین چند تا اسم شک دارین، می تونین یه نظر سنجی بسازین و نظر دیگران رو درباره اسم هاتون متوجه بشین.

نام نیکو، از انتخاب نام تا خرید سیسمونی، همراه شماست

عکس دریا

مشاوره انتخاب اسم

من پرهام هستم، اسم فرزند اول ما پویا هست و اسم های بردیا، پدرام و پارسا رو دوست داریم.

برای دختر آیندم چه اسمی بذاریم خوبه؟

با آرامش خاطر از نام نيكو خريد كنيد؛ هم تعویض می‌کنیم و هم پس می‌گیریم

اگه اسم فرزند شما هم دریا هست، می تونین عکس دریا جان رو برامون بفرستین تا هم تو این صفحه عکسشو قرار بدیم، هم یه صفحه مخصوص برای دلبندتون درست کنیم. (آلبوم عکس مجازی فرزند شما)

معنی اسم دریا

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب