علت لرزیدن عروس هلندی

علت لرزیدن عروس هلندی

علت لرزش عروس هلندی چه چیزی می تواند باشد؟

لرزش عروس هلندی علل زیادی دارد. در برخی از موارد این علل نیاز به درمان نداشته و در برخی دیگر از موارد، این علل می توانند بسیار جدی و خطرناک باشند که نیاز به درمان پیدا می کنند. عروس های هلندی جزو پرنده های بسیار خون گرم و شیرین به حساب می آیند که بازی کردن با آن ها می تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. این موضوع موجب شده است تا امروزه در اکثر خانه ها شاهد یک قفس با عروس هلندی باشیم.

این پرنده با وجود تمام شیرینی ها و زیبایی هایی که دارد، گاهی اوقات دچار مشکل می شود که یکی از مرسوم ترین مشکلاتش هم لرزش می باشد. در این مقاله قصد داریم که عوامل ایجاد کننده ی لرز در عروس هلندی را یک به یک بررسی کنیم تا دارندگان این پرنده ی خانگی بتوانند روند نگه داری از عروس هلندی را با شناخت کامل تری نسبت به حالات این پرنده پیش ببرند.

علل احتمالی ایجاد کننده ی لرزش عروس هلندی

مهم ترین دلایلی که می توانند احتمالی برای لرزش عروس هلندی به حساب بیایند را در ادامه برای شما ذکر می کنیم. که عبارتند از:

اگر به هرکدام از این علل احتمالی توجه کنید، متوجه می شوید که این علل، مجموعه ای از عوامل جدی و غیر جدی هستند. برای مثال لرزش در اثر استراحت نیاز به اقدام خاصی ندارد. اما در صورتی که این لرزش در اثر بیماری یا استرس به بدن پرنده وارد شده باشد، شما موظف هستید که اقدامات لازم را برای رفع این لرزش انجام دهید. بهترین اقدام هم مراجعه به دامپزشک و انجام چکاپ های لازم برای بررسی میزان سلامت پرنده می باشد.

سرما و لرزیدن عروس هلندی

در برخی از موارد لرزش عروس هلندی به علت احساس سرمایی است که این پرنده تجربه می‌ کند. وقتی که دمای اتاق و به ویژه قفس عروس هلندی از ۶۵ درجه فارنهایت کمتر شود این پرنده با احساس سرما مواجه خواهد شد. زیرا دمای متناسب برای اتاق عروس های هلندی ۶۵ درجه فارنهایت تا ۸۰ درجه فارنهایت می باشد و این دما نباید از این میزان کمتر یا بیشتر شود. به خصوص در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان باید توجه زیادی به دمای قفس پرنده داشته باشید.

 برای جلوگیری از لرزش عروس هلندی می توانید روی قفس یک پارچه یا یک پتوی نازک قرار دهید تا دمای قفس گرم تر شود و عروس هلندی احساس سرما نداشته باشد. قرار دادن بخاری در نزدیکی قفس عروس هلندی هم می تواند یک اقدام موثر در این موقعیت به حساب بیاید.

بیماری و سرمای عروس هلندی

در برخی از مواقع لرزش عروس هلندی به علت بیماری و مریضی خاصی است. برای مثال وقتی که عروس هلندی به سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار شود، قطعاً دچار لرزش هم خواهد شد و این مسئله از علائم مهم برای این بیماری محسوب می‌ شود. اگر در کنار لرزش علائم دیگر مانند کاهش اشتها و افسردگی پرنده مواجه شدید، حتما سعی کنید که به یک دامپزشک خوب مراجعه کنید تا دامپزشک علت این لرزش را متوجه شود و در صورت لزوم درمان های مناسب را برای بهبود عروس هلندی آغاز کند.

ارتباط استرس با لرزیدن عروس هلندی

لرزش عروس هلندی می تواند در اثر استرس و عوامل تحریک کننده  بروز پیدا کند.وقتی که پرنده بر اثر سر و صدا یا اتفاق غیر معمول دچار استرس می شود، ممکن است که مدام تکان بخورد و بلرزد. در این موقعیت شما باید سعی کنید که عامل اصلی استرس را از پرنده دور کنید و شرایط را برای پرنده مناسب کنید تا پرنده احساس آرامش داشته باشد و لرزش پرنده متوقف شود.

 کمبود برخی از ویتامین ها نیز در بدن این پرنده می تواند باعث ایجاد استرس های بی دلیل و مداوم باشد. به همین منظور خرید یک غذای سالم و سرشار از پروتئین و ویتامین می‌ تواند نقش مهم و تعیین کننده برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از لرزش در بدن عروس هلندی ایفا کند.

آیا استراحت عروس هلندی باعث لرزش می شود؟

بله یکی از دلایل مهم و قابل توجه که باعث لرزش عروس هلندی می شود، استراحت است. که نشان دهنده مشکل خاصی نیست و کاملا طبیعی است.

 بسیاری از عروس های هلندی برای اینکه استرس‌ های خود را تسکین دهند و آرامش اعصاب بیشتری داشته باشند، در شب مدام خود را تکان می‌ دهند و این تکان خوردن به منزله ی لرزش تلقی می شود.

اگر مشاهده کردید که عروس هلندی شما در ساعت انتهای شب این کار را تکرار می‌ کند و پس از آن به خواب می رود، باید بدانید که جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و این اتفاق فرآیند طبیعی بدن این پرنده محسوب می شود.

سخن آخر

اکنون که با دلایل لرزش عروس هلندی بهتر آشنا شدید، در صورت مواجهه با این اتفاق می توانید علت اصلی آن را متوجه شوید تا اگر علتی غیر طبیعی دارد سریع تر به دامپزشک مراجعه کنید و اقدامات درمانی را انجام دهید. تا عروس هلندی شما دچار مشکلات مختلف نشود و بدن سالم تری داشته باشد.

اما در اکثر موارد نیاز به درمان خاصی ندارد و با رعایت تعادل دمای قفس پرنده و حفظ آرامش پرنده برطرف خواهد. مهم این است که شما در روند نگهداری از این پرنده نکات لازم را رعایت کنید و نسبت به ویژگی های شخصیتی و رفتاری این پرنده شناخت و آگاهی کامل پیدا کنید.

سؤالات متداول

آیا لرزش عروس هلندی در هنگام استراحت می تواند خطرناک باشد؟

 خیر، این مسئله به هیچ عنوان خطرناک و حائز اهمیت نیست و نیازی نیست که از این بابت نگران شوید.

هنگام لرزش عروس هلندی در اثر سرما باید چه کرد؟

 وقتی که عروس هلندی شما در اثر کاهش دمای قفس و سرما دچار لرزش می شود، باید سعی کنید که قفس را در نزدیکی بخاری قرار دهید و با قرار دادن یک پارچه یا یک پتو روی قفس پرنده به افزایش دمای قفس کمک کنید تا لرزش پرنده برطرف شود.

چه بیماری هایی باعث ایجاد لرزش در بدن عروس هلندی می شوند؟

 بیماری های مختلفی وجود دارند که یکی از علائم آن ها از لرزش می باشد. به خصوص بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی قطعاً باعث ایجاد لرزش در بدن عروس هلندی خواهند شد.

علت لرزیدن عروس هلندی

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب