قرص داکسی سایکلین

قرص داکسی سایکلین

قرص داکسی سایکلین، داکسی سیکلین

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری داکسی سایکلین (Doxycycli e)

فهرست مطالب

نام تجاری قرص  داکسی سایکلین

Vib amyci

کاربرد قرص  داکسی سایکلین

عفونت باکتریایی – پیشگیری از مالاریا

اشکال دارویی داکسی سایکلین

قرص، کپسول، آمپول، سوسپانسیون خوراکی

اطلاعات دارویی قرص  داکسی سایکلین

قرص داکسی سایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک از دسته «تتراسایکلین‌ها» است که با جلوگیری از ساختن پروتئین باکتریایی، رشد این پروتئین را متوقف کرده و عفونت موجود در بدن را درمان می‌کند.قرص داکسی سایکلین برای درمان بسیاری از عفونت‌های باکتریایی اعم از آکنه، عفونت‌های مجاری ادراری، عفونت‌های روده، عفونت‌های چشم، سوزاک، کلامیدیا، پریودنتیت و … استفاده می‌شود. قرص داکسی سایکلین همچنین برای درمان لکه، برآمدگی‌های ناشی از صدمه و سایر موارد نیز کاربرد دارد. برخی از انواع قرص داکسی سایکلین، برای درمان مالاریا، سیاه زخم و یا درمان عفونت‌هایی که توسط کنه‌ها، شپش‌ها و کرم‌های ریز معروف به میت ایجاد شده، استفاده می‌گردد. قرص داکسی سایکلین کاربرد ضدباکتریایی دارد بنابراین نمی‌توان از آن برای درمان بیماری‌های ویروسی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده کرد چرا که اثری در درمان چنین بیماری‌هایی ندارد.

از قرص داکسی سایکلین می‌توان در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و عوارض استفاده کرد. که می‌توان براساس دسته‌بندی زیر معرفی کرد:

پذیرش ۲۴، این امکان را از طریق سایت و اپلیکیشن خود، برای شما فراهم کرده است تا به صورت ۲۴ ساعته سؤالات خود را به صورت متنی و تلفنی از پزشکان آنلاین عفونی در مورد این دارو پرسیده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مقدار و روش مصرف قرص داکسی سایکلین

موارد منع مصرف قرص داکسی سایکلین

 موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف قرص داکسی سایکلین

برخی از داروها در بعضی شرایط تجویز نمی‌شود و برخی دیگر در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف قرص داکسی سایکلین، اگر بیماری خاصی داشته یا از داروهای دیگری استفاده می‌کنید پزشکتان را مطلع کنید. در مورد قرص داکسی سایکلین حتماً پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

همچنین مواردی که در ارتباط با مصرف قرص داکسی سایکلین باید بدانید:

تداخلات دارویی قرص داکسی سایکلین

عوارض داکسی سایکلین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف قرص داکسی سایکلین، از بین می‌روند. در صورت بروز مستمر هریک از عوارض می بایست به پزشک اطلاع داده شود. عوارض قرص داکسی سایکلین عبارتند از:

اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از کپسول داکسی سایکلین یا قرص داکسی سایکلین می‌باشد با پزشک متخصص عفونی مشورت کنید.

شرایط نگهداری قرص داکسی سایکلین

سوالات متداول درباره ی قرص داکسی سایکلین

چرا بعد از خوردن قرص داکسی سایکلین نباید دراز کشید؟

قرص داکسی سایکلین یا کپسول داکسی سایکلین  از جمله انتی بیوتیک هایی است که می تواند تحریک مخاط مری وافزایش بازگشت اسید معده یه سمت معده داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود که به دنبال مصرف کپسول داکسی سایکلین برای جلوگیری از این واکنش و این عارضه ریفلاکس تا یک ساعت مصرف گپسول داکسی سایکلین شخص دراز نکشد.

موارد مصرف داکسی سایکلین

قرص داکسی سایکلین از جمله دارو هایی است که بر روی  عفونت ها دستگاه تناسلی چه خانمها چه اقایان و عفونت های مقاربتی داروی پرکاربردی است.

طریقه مصرف قرص داکسی سایکلین؟

دوز مصرف قرص داکسی سایکلین هر دوازده ساعت کپسول ها ۱۰۰ میلی گرمی به همراه دو لیوان آب می باشد.

کپسول داکسی سایکلین برای چیست؟

مصرف قرص داکسی سایکلین باید با احتیاط باشد برای خانما های باردار و بچه های کوچیک قابلیت استفاده را ندارد.  به دنبال مصرف قرص داکسی سایکلین گاهاً ممکن است باعث علامت هایی مانند سر درد باشد که این سردرد ها باید توسط پزشک بررسی شود. بعضی اوقات ممکن باعث افزایش فشار داخل جمجمه شود که بصورت کاذب است و با قطع قرص داکسی سایکلین این اپر هم از بین میرود.

قرص داکسی سایکلین برای جوش

قرص داکسی سایکلین آنتی بیوتیک خوراکی برای درمان آکنه و جوش هم کاربرد دارد که حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود.

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ از مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشکان آنلاین متخصص بیماری‌های عفونی، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

ارتباط مستقیم با پزشک انلاین متخصص عفونی

دکتر نیما دستگیر

منبع: h ps:www.pazi esh24.comblog

قرص داکسی سایکلین

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب