علت جوش گردن

علت جوش گردن

جوش گردن نشانه چیست؟ | معرفی 6 عامل اصلی جوش گردن

آیا می‌دانید جوش گردن نشانه چیست؟ آیا در مورد دلایل به وجود آمدن جوش بر روی گردن و چانه اطلاعاتی دارید؟ شاید از نظر شما جوش گردن موضوعی معمول و رایج باشد؛ اما آگاهی از دلایل آن ما را در روند درمان کمک می‌کند.

بیشتر ما وقتی به آکنه فکر می‌کنیم جوش‌های سرسفید در گونه‌ها یا جوش‌های هورمونی روی فک به ذهنمان می‌آید. اما علاوه‌بر صورت ما که میزبان این مهمانان ناخواسته است، آن‌ها ممکن است در هر جایی از بدن، از جمله گردن هم پدیدار شوند. اما پیدا کردن علت آن کمی پیچیده‌تر از جوش‌های معمولی صورت است. اگر شما هم به دنبال علت و درمان جوش گردن هستید با ما همراه باشید. قصد داریم علل جوش چرکی گردن را بررسی کنیم. از آنجا که پاکسازی پوست یکی از راهکارهای پیشگیرانه و درمان جوش است، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات تخصصی پاکسازی پوست و لایه‌برداری شرکت آچاره بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش تلفنی با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

جوش گردن نشانه چیست؟ |بررسی انواع جوش گردن

قبل از پاسخ دادن به سوال «جوش گردن نشانه چیست؟» بهتر است با انواع این ضایعه پوستی آشنا شویم. انواع مختلفی از آکنه روی گردن ظاهر می‌شوند. به گفته پزشکان ضایعات التهابی مانند پاپول، تاول و آکنه کیستیک نسبت به ضایعات کومدونال مانند جوش‌های سرسیاه و سرسفید در گردن شایع‌تر هستند.

سرویس لایه‌برداری و پاکسازی پوست را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید! پاکسازی و لایه‌برداری پوست اسکراب و ماساژ صورت رفع چربی و جوش‌های پوست صورت آبرسانی و رفع خشکی پوست لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره سرویس لایه‌برداری و پاکسازی پوست را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید! پاکسازی و لایه‌برداری پوست اسکراب و ماساژ صورت رفع چربی و جوش‌های پوست صورت آبرسانی و رفع خشکی پوست لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

سرویس لایه‌برداری و پاکسازی پوست را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

علت جوش گردن در خانمها چیست؟

در زنان معمولا جوش‌های هورمونی در گردن ایجاد می‌شوند. این نوع جوش‌ها معمولاً دردناک‌تر از جوش‌های سرسیاه و سرسفید هستند؛ زیرا زیر پوستی بوده و ماهیت التهابی دارند.

اصلی‌ترین علل جوش روی گردن چیست؟ 

آکنه روی گردن معمولاً به‌دلایلی مشابه با جوش صورت ایجاد می‌شود. به گفته متخصصان پوست، اصلی‌ترین علت جوش گلو در خانمها التهاب و فعالیت بیش‌ازحد غدد چربی ناشی از ژنتیک یا هورمون‌ها است. استفاده از محصولات نامرغوب مراقبتی یا مواد نامناسب هم باعث جوش می‌شوند. این مواد منافذ پوست را می‌بندند و التهاب پوستی را بیشتر می‌کنند.

در این شرایط پوست واکنش نشان داده و جوش می‌زند. با این توضیحات کاملا مشخص است که جوش پشت گردن نشانه چیست و چه عواملی در ایجاد آن نقش دارند.

جوش زیر چانه و گردن نشانه چیست؟

گاهی آکنه گردن و زیر چانه به‌دلیل محرک‌های خاصی ایجاد می‌شود. اصطکاک ناشی از لباس یا زیورآلات، اصلاح صورت، تعریق بیش‌ازحد یا محصولات مراقبت از مو، اغلب دلایل وجود جوش بر روی گردن و زیر چانه هستند. بیشتر مواقع آکنه گردن زمانی ایجاد می‌شود که موهای شما با محصولات روغنی مختلف، به گردن ساییده شود. یا زمانی که جواهرات یا لباس‌ها با عرق روی گردن‌تان تداخل پیدا کنند و باعث واکنش پوستی شوند.

جوش گردن نشانه چیست؟ | عوامل تأثیرگذار بر جوش گردن

اولین مرحله در درمان جوش گردن و پیشگیری از آن پرسیدن این سوال مهم است که چرا جوش‌های دردناک در ناحیه گردن ظاهر می‌شوند؟ دانستن اینکه چه چیزی باعث بروز جوش گردن و زیر چانه می‌شود اولین گام برای درمان موثر است. همان‌طور که اشاره کردیم جوش‌ها معمولا به‌دلیل مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می‌شوند. مانند جوش صورت، جوش‌های گردن هم به‌دلیل بسته شدن منافذ پوستی توسط باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و تولید بیش‌ازحد سبوم یا چربی ظاهر می‌شوند. زمانی که منافذ پوستی مسدود می‌شوند عفونت به وجود می‌آید. به همین دلیل آکنه قرمز و ملتهب می‌شود. در ادامه برخی دلایل وجود جوش بر روی گردن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

1. نوع پوست

جوش گردن نشانه چیست؟ شاید اولین پاسخی که می‌توان به این سوال داد، چرب بودن پوست است. برخی انواع پوست نسبت به سایرین سبوم یا چربی بیشتری تولید می‌کنند. افرادی که پوست چرب دارند به‌طور طبیعی بیشتر مستعد جوش هستند. هیچ راهی برای تغییر نوع پوست افراد وجود ندارد. گاهی افراد دارای پوست چرب نیاز به درمان پزشکی دارند.

2. استفاده از محصولات کومدوژنیک

تعریف “کومدوژنیک” اساساً مسدودکننده منافذ است. کرم‌های ضدآفتاب، محصولات آرایشی و سایر مواد موضعی می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند. زمانی که منافذ پوستی مسدود می‌شوند چربی، عرق و سلول‌های مرده پوست می‌توانند بستری برای رشد آکنه‌های باکتریایی باشند.

3. تحریک پوستی

پوست تحریک‌شده و آسیب‌دیده ممکن است دچار آکنه شود. درمان‌های قوی مانند اسکراب‌ها یا لایه‌بردارهای شیمیایی می‌توانند خطر بروز جوش را افزایش دهند. محصولاتی که حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی خشک‌کننده پوست هستند باعث کاهش رطوبت طبیعی پوست می‌شوند. بنابراین بدن با تولید چربی اضافی این کاهش رطوبت را جبران می‌کند. این ترشح چربی یکی از مهم‌ترین علل جوش چرکی گردن و صورت خواهد بود.

4. عدم رعایت بهداشت

رعایت بهداشت می‌تواند تا حد زیادی از بروز جوش گردن و صورت جلوگیری کند. شستن صورت و گردن هر روز صبح یا عصر برای مراقبت از پوست ضروری است.

5. تغییرات هورمونی

هورمون‌ها هم ممکن است در ایجاد آکنه گردن نقش داشته باشند. زنان اغلب علائم آکنه را در روزهای منتهی به چرخه ماهانه تجربه می‌کنند. در مجموع 85 درصد از زنان مبتلا به آکنه اعلام می‌کنند که علائم آنها در این دوره بدتر می‌شود.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

6. استرس

استرس دلیل مستقیم آکنه نیست؛ اما می‌تواند عامل کمک‌کننده آن باشد. به گفته دانشمندان استرس منجر به تولید چربی بیشتر پوست از طریق غدد چربی می‌شود. استرس تولید کورتیزول را افزایش می‌دهد که مسئول تولید زیاد سبوم یا چربی است. بنابراین استرس باعث ایجاد التهاب می‌شود که می‌تواند روند بهبودی را کندتر کند و منجر به ماندگاری بیشتر جوش‌ها شود.

چگونه از شر آکنه گردن خلاص شویم؟

بعد از بررسی این موضوع که جوش گردن نشانه چیست نوبت به درمان آن می‌رسد. درمان آکنه روی گردن مانند جوش صورت است. بیشتر جوش‌ها را جداگانه می‌توان برطرف کرد. مگر اینکه با آکنه کیستیک سروکار داشته باشیم. بیشتر افرادی که در دوران نوجوانی جوش را تجربه می‌کنند بعد از دوران مشخصی از شر آن‌ها راحت می‌شوند. بعضی افراد بزرگسال هم گاهی شاهد تشدید آکنه هستند.

برای مبارزه با جوش روی گردن، چندین درمان خانگی را می‌توان به‌کار برد. در صورت بی تاثیر بودن این درمان‌های خانگی بهتر است موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارید.

نحوه درمان جوش گردن در خانه

درمان‌های خانگی برای آکنه تا حد زیادی به حل این مشکل کمک می‌کنند. در حالت عادی جوش‌های گردن و زیر چانه بدون مداخله پزشکی درمان می‌شوند. مگر اینکه آکنه مزمن داشته باشید. به هر حال می‌توان از ماسک خانگی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه استفاده کرد و با درمان‌های خانگی، آکنه ظرف چند روز از بین می‌رود.

● روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و چندین ویتامین مختلف است. این روغن یکی از درمان‌های موضعی برای بهبود سلامت پوست و مبارزه با رادیکال‌های آزاد مضر است. روغن آووکادو به‌عنوان راهی عالی برای افزایش شادابی پوست به کار می‌رود.

● بلغور جو دو سر

هسته جو دو سر آسیاب‌شده منبع آنتی اکسیدان برای درمان پوست‌های تحریک‌ شده و خشک است. محصولات مختلف بلغور جو دو سر بدون نسخه در اکثر داروخانه ها موجود می‌باشند.

● یخ

یخ ساده‌ترین راه برای درمان جوش‌های در حال رشد در پشت گردن است. استفاده از یخ به کاهش تورم و قرمزی پوست کمک می‌کند.

● آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا که بیشتر برای التیام آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود باعث بهبودی پوست می‌شود و در عین حال پوست تحریک‌شده، خشک و ملتهب را تسکین می‌دهد. همانطور که گفتیم رژیم غذایی، استرس و محصولات بهداشتی ممکن است در شکل‌گیری آکنه نقش داشته باشند. در عین حال ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی می‌تواند روشی موثر برای درمان آکنه باشد.

چگونه از جوش گردن جلوگیری کنیم؟

با داشتن آگاهی از اینکه جوش گردن نشانه چیست می‌توانید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آن انجام دهید. برای مثال با ایجاد تغییر در شیوه زندگی و ایجاد عادات مثبت مراقبت از پوست، بیشتر افراد مبتلا به آکنه می‌توانند دفعات و شدت عود جوش گردن را کاهش دهند. رعایت بهداشت برای جلوگیری از جوش گردن اهمیت زیادی دارد. درمان آکنه مستلزم تمیز کردن صورت و گردن با اسکراب ملایم و مرطوب کردن پوست هر صبح و عصر است.

استفاده مرتب از شوینده‌های مخصوص آکنه و پاک‌کننده‌های لایه‌بردار در حمام می‌تواند مفید باشد. یادتان باشد بعد از استفاده از این مواد، گردن خود را مرطوب نگه دارید و از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید. بیشتر اوقات جوش گردن به‌دلیل تحریک پوست از طریق سایش لباس‌های تنگ به پوست و افزایش تولید عرق ایجاد می‌شود. حذف مواد غذایی مانند شکر، نان سفید و ماکارونی به کاهش جوش گردن کمک می‌کند. 

جمع‌بندی

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که جوش گردن نشانه چيست و با روش‌های جلوگیری و درمان آن آشنا شدیم. شیوع جوش روی گردن کمتر از صورت است؛ اما می‌تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد. خوشبختانه درمان‌های خانگی جوش صورت برای جوش گردن هم موثر هستند.

سوالات متداول

چه چیزی باعث آکنه روی گردن می‌شود؟

جوش‌های گردن به‌دلیل مسدود شدن منافذ پوستی توسط باکتری‌ها، سلول‌های مرده پوست و تولید بیش از حد سبوم یا چربی ایجاد می‌شوند. زمانی که منافذ پوستی مسدود می‌شوند عفونت ایجاد می‌شود و آکنه‌ها قرمز و ملتهب می‌شوند.

چطوری از شر آکنه گردن خلاص شوم؟

پاکسازی باکتری‌های مولد آکنه و باز کردن منافذ پوست، بزرگترین گام برای مبارزه با آکنه گردن هستند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از لایه‌بردار ملایم و شیمیایی است که حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک باشد.

آیا آکنه گردن هورمونی است؟

بزرگسالان 20 سال یا بالاتر دارای جوش‌هایی هستند که معمولا در قسمت‌های پایین صورتشان مانند خط فک، چانه و پایین گونه‌ها ظاهر می‌شوند. علاوه بر این آکنه هورمونی می‌تواند روی گردن، پشت، شانه‌ها و سینه نیز ظاهر شود.

چه چیزی باعث ایجاد آکنه در گردن و خط فک می شود؟

جوش در ناحیه فک ناشی از غدد چربی است که به‌دلیل تغییرات هورمونی، چربی اضافی (سبوم) تولید می‌کنند. این چربی در فولیکول به دام می‌افتد و منجر به مسدود شدن منافذ می‌شود. باکتری‌ها در منافذ مسدود شده شروع به تکثیر می‌کنند؛ زیرا هیچ اکسیژنی برای کنترل رشد آن‌ها وجود ندارد.

علت جوش گردن

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب