طرز تهیه پای سیب و دارچین

طرز تهیه پای سیب و دارچین

طرز تهیه کیک سیب و دارچین (پای سیب)؛ نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن

کیک سیب و دارچین یکی از دسرهای همه پسند است. می‌توانید با صرف زمان و هزینه کم این کیک خوشمزه را درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. این کیک انتخاب مناسبی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است. همچنین درست کردن این کیک برای تعداد بالا راحت‌تر از سایر کیک‌ها است و انتخاب خوبی برای پذیرایی از مهمان‌هاست به این دلیل که هم طعم خوبی دارد و هم برش دادن و تقسیم کردن آن بدون از  بین رفتن زیبایی ظاهری آن امکان پذیر است.

طعم سیب و دارچین در کنار هم بسیار عالی است و عطر فوق العاده‌ای هم دارد. علاوه بر کیک سیب و دارچین، پیشنهاد می‌کنیم دستور تهیه قرابیه سیب و دارچین و ترایفل سیب و دارچین را هم از دست ندهید.به طور کلی طرز تهیه کیک‌ها مواد پایه ثابتی دارند و تفاوت مزه‌ای اونا فقط به برخی مواد ثانویه و روش‌ها و تکنیکای پخت بستگی داره.

50% تخفیف

ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

فهرست مطالب

من اینجا تکنیک هایی که خودم استفاده میکنم و بر اساس تجربه به دست اومده رو میگم. خب بریم سراغ ادامه دستور پختمون در قسمت آشپزی از اکالا بلاگ مواد زیر رو آماده کنید.

 طرز تهیه پای سیب با ویدئو آموزشی

قبل از آموزش نوشتاری کیک سیب و دارچین در این ویدئو طرز تهیه کیک سیب و دارچین را به صورت تصویری ببنید.

مراحل طرز تهیه کیک سیب و دارچین (پای سیب و دارچین)

با مراحل طرز تهیه کیک سیب و دارچین همراه ما باشید. این کیک یکی از کیک های خوشمزه و پر طرفدار است که در اکثر کافه ها سرو می‌شود.

مرحله اول؛ تکه کردن سیب ها

در اولین مرحله میریم سراغ سیب‌ها و اونا رو پوست می‌گیریم. از وسط به چهار قسمت مساوی برش می‌زنیم و مجددا این تکه‌ها رو به سه یا چهار قسمت نازک برش می‌زنیم. این کار به سایز سیب‌هاتون بستگی داره و ترجیحا نازک برش زدنش خیلی بهتره چون روی سطح کیک راحت‌تر می‌مونه.

بیشتر بخوانید: روش‌های خشک کردن سیب در خانه

مرحله دوم؛ اضافه کردن شکر و دارچین به سیب ها

دو قاشق شکر و دو قاشق دارچین را به سیب‌ها اضافه می‌کنیم و‌ کنار می‌گذاریم تا دارچین به خورد سیب‌ها برود. این مقدار دارچین سلیقه ایه و قابل تغییره. بهترین اندازه دارچین بعد از چند بار درست کردن این کیک و طبق تجربه دستتون میاد.

مرحله سوم؛ هم زدن تخم مرغ با شکر و وانیل

تخم مرغ‌هایی که به دمای محیط رسیده (وقتی سرد از یخچال بیرون میارید بذارید تا دمای اون‌ها به دمای محیط برسه) رو با شکر و وانیل با دور تند هم‌زن برقی به مدت ۸ دقیقه هم می‌زنیم تا رنگ مواد کاملا روشن شده و تقریبا حجمشون دو برابر بشه.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کلوچه سیب و دارچین

مرحله چهارم؛ اضافه کردن شیر به مواد

حالا توی این مرحله آب یا شیر رو اضافه می‌کنیم و با دور کُند هم‌زن برقی در حد چند ثانیه مواد رو به هم میز‌نیم. این کار رو با هم‌زن دستی هم می‌تونید انجام بدید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن روغن

روغن رو اضافه می‌کنیم و اونو هم در حد همین چند ثانیه به هم میزنیم. مواد رو توی این مرحله اگر زیاد از حد هم بزنید، هم پف تخم مرغ‌ها میخوابه و هم مواد رقیق میشه.

جالبه بدونید اگر در این مرحله از آب استفاده کنید، کیک بافت نرم‌تری داره یا اصطلاحا خوش پُف و سبک میشه. من خودم همیشه از آب استفاده می‌کنم کیک رو خیلی لطیف و خوش‌فُرم میکنه.

مرحله ششم؛ اضافه کردن آرد در دو مرحله

حالا آرد رو طی دو‌ مرحله کم‌کم به مخلوطمون اضافه می‌کنیم و با همون دور کُند همزن در حدی که مخلوط بشن فقط به هم می‌زنیم.

آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک می‌کنیم تا کیکمون بافت لطیف‌تری پیدا کنه. این موضوع رو حتما رعایت کنید تا تاثیر بی‌نظیرش رو ببینید.

مرحله هفتم؛ ریختن مواد کیک در قالب 

ته قالب رو از قبل کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و مقداری هم آرد می‌پاشیم (این کار برای اینه که بعد کیکمون به قالب نچسبه و‌ راحت جدا شه). حالا نصف مواد رو از مرکز قالب به آهستگی توی قالب می‌ریزیم و نصف سیب‌هامونو روی سطح مواد می‌چینیم.

نکته‌های مهم در مورد قرار دادن سیب روی مواد کیک

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک نسکافه‌

مرحله هشتم؛ پخت کیک سیب و دارچین

بعد از اون بقیه سیب‌هامونو روی سطح کیک با همون حساسیت قبلی هر مدلی که دوست داشتید می‌چینید.

حالا کیک رو منتقل می‌کنیم به فرِی که از قبل گرم شده. (من اونو میزارم طبقه سوم. البته درآوردن قِلق این کار و دمای مناسب برای پخت کاملا تجربی هست چون فِرهای مختلف دماهاشون و طبقاتشون فرق داره؛ مطمئناً شما یکی دو باری که این کیک خوشمزه رو بپزید متوجه این موضوع می‌شید)

 به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در دمای ۱۷۵درجه میزاریم و منتظر میمونیم تا خوب بپزه.

نکته: اگر می‌خواید از نتیجه کارتون مطمئن بشید و در مورد دما شک دارید، یک خلال دندون توی مرکز کیک فرو کنید، اگر از چیزی مواد بهش نچسبیده بود یعنی به خوبی پخته.

بعد از خنک شدن کیک می‌تونین با اَلَک‌کردن مقداری پودر قند اونو خیلی شیک و مجلسی تزیین کنید.

امیدوارم که طعم و بوی تازه سیب و دارچین این کیک حال و هوای خونه شما رو هم همین قدر متفاوت کنه و از طرز تهیه کیک سیب و دارچین لذت برده باشید. معمولا اکثر افراد با شنیدن اسم سیب و دارچین کنار هم و ترکیبشون برای مزه دار کردن کیک، واکنش خوبی نشون نمیدن ولی با مزه کردنش نظرشون عوض میشه.

پس اگه شما هم جز این دسته افراد هستید، بهتره حداقل یه بار امتحانش کنید. 

نکات مهم در طرز تهیه کیک سیب و دارچین

سوالات متداول در طرز تهیه پای سیب و دارچین

در این قسمت با جواب سوالات طرز تهیه پای سیب و دارچین همراه ما باشید شاید این سوال شما نیز باشد.

چرا کیک سیب و دارچین به قالب میچسبه؟

اگه موقع ریختن مایه کیک سیب داخل قالب ، قالب رو چرب نکرده باشید موقع درآوردن کیک از قالب کار براتون سخت میشه و کیک به دیواره های قالب میچسبه پس قبل ریختن حتما قالب رو چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.

چرا کیک سیب و دارچین تلخ میشه؟

استفاده زیاد از حد از وانیل باعث تلخ شدن کیک میشه و همچنین باید توجه کنید از سیب سالم استفاده کنید تا مزه کیک شما خوب بشه.

چرا کیک سیب و دارچین پف نمیکنه؟

اگه موقع هم زدن مواد کیک زیاد از حد مواد رو هم بزنید باعث میشه پف تخم مرغ کم بشه و مایه کیک حالت رقیق بشه و موقع پخت خوب پف نکنه .ضمنا موقع اضافه کردن شیر یا آب به مواد اگه به جای آب از شیر استفاده کنید پف کیک تون کمتر میشه.اگه از آب استفاده کنید کیک لطیف تر میشه و مقدار پف ش بیشتر میشه.

آرد مناسب کیک سیب و دارچین چیه؟

برای طرز تهیه کیک سیب و دارچین یا همان پای سیب از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم. هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم! بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم. حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

طرز تهیه پای سیب و دارچین

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب