طرز تهیه قیمه نثار قزوین

طرز تهیه قیمه نثار قزوین

وقتی مجلات آشپزی را ورق می‌زنید، به تصاویر رنگارنگ زیادی برخورد می‌کنید که بعضی از آن‌ها حتی از روی کاغذ هم اشتهابرانگیز به‌نظر می‌رسند. طرز تهیه قیمه نثار یکی از آن دستورپخت‌هایی‌ست که حتی با دیدن یک عکس هم احتمالا آن را جستجو خواهید کرد.

این غذای اصالتا قزوینی، ظاهری بسیار شکیل و اعیانی دارد. در مهمانی‌های رسمی شهر قزوین حتما قیمه نثار روی میز پذیرایی قرار داده می‌شود؛ چرا که این غذا نشانه‌ای از احترام میزبان برای مهمانان است. اگر یک بار طعم این غذا را چشیده باشید، حتما به‌دنبال طرز تهیه قیمه نثار رستورانی خواهید گشت. ظاهر زیبا و خوش‌رنگ و لعاب این غذا آن را به انتخابی بی‌نظیر برای مهمانی‌ها تبدیل کرده است.

اگر دوست دارید از مهمانان خود با غذایی متفاوت پذیرایی کنید، حتما قیمه نثار قزوینی را هم در لیست خود قرار دهید. عطر این غذا بسیار هوس‌انگیز است و احتمالا اولین غذایی خواهد بود که روی سفره با ظرف خالی آن مواجه می‌شوید.

شاید اسم این غذا کمی گمراه‌کننده باشد؛ قیمه‌نثار در واقع نوعی پلوی ترکیبی‌ست و ارتباطی با خورش قیمه ندارد. ظاهر این غذا شباهت زیادی به مرصع پلو دارد اما با گوشت تهیه می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه قیمه نثار اصیل قزوینی آشنا شوید و مهمانان خود را با یکی از خوش‌طعم‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای ایرانی شگفت‌زده کنید. شک نکنید که همه مهمانان قبل از ترک منزلتان از شما طرز تهیه قیمه نثار را خواهند پرسید!

دستور پخت قیمه نثار مجلسی

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی دارای فوت‌وفن‌های زیادی‌ست؛ چرا که علاوه‌بر طعم، ظاهر این غذا هم اهمیت زیادی دارد.  قیمه نثار باید ظاهری شکیل داشته باشد و در پخت آن باید موارد زیادی مورد توجه قرار گیرند. در ادامه دستور پخت قیمه نثار مجلسی، مواد لازم و زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی و طبخ آن توضیح داده شده است.

مواد لازم برای قیمه نثار قزوینی

مقادیر بالا برای مصرف 4 نفر مناسب هستند. مواد لازم برای قیمه نثار قزوینی نسبتا زیاد هستند؛ بنابراین برای آماده‌سازی مواد اولیه زمانی حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت را در نظر داشته باشید. این طرز تهیه قیمه نثار با حرارت متوسط، حدود 1.5ساعت زمان لازم دارد.

طرز تهیه قیمه نثار

نکات طلایی طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه قیمه نثار رستورانی نکات زیادی دارد و برای تهیه آن باید زمان کافی بگذارید و از موادی مرغوب و تازه استفاده کنید. این غذا بافت بسیار لطیفی دارد و به همین خاطر باید در پخت آن صبر و حوصله زیادی به‌خرج دهید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات طرز تهیه قیمه نثار اصیل قزوینی اشاره شده است.

قیمه نثار یک غذای ایرانی مجلسی و بسیار پرطرفدار است که یک انتخاب فوق‌العاده برای مهمانی‌هاست. آیا شما هم از طرفداران این غذای اصیل و خوشمزه قزوینی هستید؟ به نظر شما چه نکاتی باید در طرز تهیه قیمه نثار مورد توجه قرار گیرند؟ در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین نکات برای طرز تهیه قیمه نثار بپردازیم و امیدواریم این غذا را در منزل تهیه کنید تا همراه خانواده از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه قیمه نثار قزوین

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب