طرز تهیه فینگر فود

طرز تهیه فینگر فود

در این مطلب از اسنپ مارکت به سراغ طرز تهیه فینگر فود برای مهمانی و تولد می‌رویم. فینگرفود به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی می‌تواند سرو شود. خوبی فینگر فود این است که می‌توان چندین نمونه از آن را تهیه کرد و به عنوان میزبان همه ذائقه‌ها را راضی نگه داشت. طرز تهیه فینگر فود ها پیچیدگی خاصی ندارد و هر سطحی از مهارت که داشته باشید نهایتاً یک غذای خوشمزه خواهید داشت.

کد تخفیف اسنپ مارکت

1. بورک گوشت

بورک گوشت از کشور ترکیه آمده است و به سمبوسه شباهت زیادی دارد.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود بورک گوشت

2. کیک مرغ

کیک مرغ یک فینگرفود خوشمزه و مجلسی است. کیک مرغ تنها یک دستور پخت ندارد و دو دستور اصلی دارد. در یکی به صورت داغ سرو می‌شود و دیگری سرد. کیک مرغ شباهت زیادی به سالاد الویه دارد. در ادامه با طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ به صورت سرد آشنا خواهید شد.

لیست خرید خانه

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود کیک مرغ

3. کرپ اسفناج و پنیر

کرپ اسفناج و پنیر علاوه بر مزه بی نظیر ظاهر خوش رنگ و زیبایی دارد و بر میز فینگر فودها همیشه خودنمایی می‌کند.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود کرپ اسفناج و پنیر

4. الویه در لیوان

الویه در لیوان یکی از آسان ترین و پرطرفدار ترین فینگر فودهاست. برای تهیه آن کافی است مقداری سالاد اولیه را در لیوان یا شات بریزید. سپس با جعفری، گوجه گیلاسی یا چیپس خلالی روی آن را تزیین کنید.

5. رانگون

رانگون یک غذای ساده و خوشمزه است که می‌توانید با یا بدون سرخ کن آن را درست کنید. اما اگر دستگاه سرخ کن دارید حتماً آن را در لیست فینگر فودهای خود قرار دهید.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود رانگون

6. دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از لذیذترین و پرطرفدار ترین فینگر فودها به خصوص در فصل بهار است. در این فصل که برگ‌های انگور جوان و تازه بیرون می‌آیند بهترین زمان برای پختن برگ مو است.

مواد لازم

مواد آمده در زیر برای تهیه برگ مو مناسب برای 4 نفر است.

طرز تهیه فینگر فود دلمه برگ مو

7. کاناپ مرغ و سبزیجات

طرز تهیه فینگر فود کاناپ مرغ و سبزیجات از ساده ترین‌هاست و در عین حال یک ترکیب مزه خارق العاده را ایجاد می‌کند. برای تهیه کاناپ مرغ و سبزیجات کافی است سینه مرغ را پخته و ریز ریزش کنید، آبلیموی تازه، سس مایونز، ماست یونانی، برگ کرفس ساطوری شده، پیازچه نگینی خرد شده، جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

می‌توانید از مخلوط کن برای یک دست شدن مواد استفاده کنید. ترکیب به دست آمده روی نان تست یا نان لقمه‌ ای بریزید و کاناپ مرغ و سبزیجات شما آماده است.

نسبت مواد را با توجه به سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید کم و زیاد کنید تا بهترین دستور غذایی اختصاصی خود را داشته باشید.

8. کراکت مرغ و پنیر

کراکت مرغ یک فینگر فود خوش مزه است به خصوص برای کسانی که طرفدار غذاهای سوخاری هستند.

9. ته چین یک نفره

ته چین از پرطرفدار ترین غذاهای ایرانی است. این غذا را می‌توانید به صورت یک نفره در کنار غذای اصلی یا به عنوان یکی از فینگر فودهای میز مزه سرو کنید.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود ته چین یک نفره

10. بقچه بادمجان

بقچه بادمجان یک گزینه مناسب برای پیش غذا یا فینگر فود است. ترکیب گوشت و بادمجان در این غذا دلیل محبوبیت آن است. در ادامه با طرز تهیه فینگر فود بقچه بادمجان آشنا می‌شوید.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود بقچه بادمجان

11. توپک پنیری

توپک پنیری در کنار بشقاب غذا یک ایده همه پسند است. همچنین می‌توانید در کنار دیگر فینگر فودها در مهمانی یا تولد آن را سرو کنید. توپک پنیری از غذاهایی است که بهتر است داغ میل شود.

مواد لازم

طرز تهیه فینگر فود توپک پنیری

12. قارچ شکم پر

برای طرز تهیه فینگر فود قارچ شکم پر شما به تعدادی قارچ در ابعاد بزرگتر از معمول احتیاج دارید. همچنین به گوشت چرخ کرده، رب، فلفل دلمه و ادویه جات احتیاج دارید. همه مواد را به جز قارچ‌ها به شیوه ای که سس ماکارونی را تهیه می‌کنید آماده کنید. درون قارچ‌ها را با احتیاط خالی کنید. از مواد گوشتی درون قارچ‌ها ریخته، روی آن پنیر پیتزا بریزید.

قارچ‌های پر شده روی سینی فر چرب شده بچینید و به مدت 10 دقیقه در فری که بر روی 180 درجه تنظیم شده، بگذارید.

13. جامبو شلز

جامبو شلز از فینگر فودهای گرم و خوشمزه است. پختن آن آسان است و بر پایه گوشت و پاستا است. طرز تهیه فینگر فود جامبو شلز آشنا خواهید شد.

پیازهای نگینی خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید. به ترتیب گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای نگینی خرد شده، رب و ادویه جات و در آخر قارچ خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. به مواد زمان دهید تا مزه‌ها به خورد یکدیگر بروند و آب اضافی آن بخار شود.

دقت داشته باشید که همه مواد در سایزهای کوچک خرد شود تا بتوانید آن‌ها را به راحتی در پاستای جامبو شلز بریزید.

پاستای جامبو شلز را به همراه کمی روغن و نمک در آن در حال جوش بریزید و حدود 20 دقیقه زمان دهید. پاستاها را آبکش کنید، آن‌ها را از مواد گوشتی پر کنید.

سپس در سینی فر چرب شده بچینید و روی آن‌ها مقداری پنیر پیتزا بریزید. سینی پر از پاستا را در فر 180 درجه بگذارید و اجازه دهید روی آن برشته شود. فینگر فود جامبو شلز شما آماده سرو است.

14. میگو پفکی

میگو پفکی یکی از طرز تهیه‌های میگو است که مزه آن را دو چندان لذیذ می‌کند. اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید حتماً آن را در لیست فینگر فودهای خود قرار بدهید.

ابتدا میگوها را در مخلوط آب پیاز، آبلیمو، نمک و فلفل بخوابانید و یک ساعت آن را در یخچال نگه دارید. در این فاصله خمیر میگو پفکی را آماده کنید. آرد، ماست، زعفران، تخم مرغ و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. اگر خمیر زیاد از حد سفت شد به آن ماست اضافه کنید و اگر زیادی شل شد با کمک آرد خمیر را به غلظت مورد نظر برسانید.

میگوها را از سس قبل خارج کرده و در خمیر بریزید. در ظرف را بسته و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

ظرفی گود را پر از روغن کنید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. میگوها را در روغن داغ سرخ کنید. مقدار روغن باید به گونه ای باشد که میگوها در آن شناور باشند.

15. تارت کشک بادمجان یا میرزا قاسمی

همه غذاهایی که بافتی شبیه به کشک بادمجان یا حتی مایه ماکارونی دارند را می‌توانید با خلاقیت در نان‌هایی مناسب ریخته و با اضافه کردن پنیر پیتزا، سبزیجات معطر، زیتون یا هر ماده غذایی دیگر که به آن طعم بهتری می‌دهد تزيین کنید و به عنوان فینگر فود سرو کنید. با این طرز تهیه فینگر فود می‌توانید با کمک خلاقیت خود گزینه‌های هیجان انگیزی داشته باشید.

سخن آخر

فینگر فود از گزینه‌های پرطرفدار برای سرو در مهمانی‌ها و تولدهاست. تهیه آن‌ها آسان و هیجان انگیز است و باعث می‌شود برای سرو چندین گزینه داشته باشید و همه مهمان‌ها با توجه به ذائقه خود می‌توانند طعم‌های مختلف را امتحان کنند. در این مقاله سعی شد چندین طرز تهیه فینگر فود آورده شود.

اگر خواندن مقاله شما را به هوس تهیه هر کدام از فینگر فودها انداخته همین حالا از اسنپ مارکت مواد اولیه را سفارش دهید، در منزل تحویل بگیرید و دست به کار شوید. فراموش نکنید اگر طرز تهیه فینگر فود اختصاصی خود را دارید یا پیشنهادی برای خوشمزه کردن هر کدام از آن‌ها حتماً برای ما بنویسید.

طرز تهیه فینگر فود

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب