روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره ای

مردم کشورهای آسیای شرقی و خصوصا کره جنوبی به داشتن پوست‌هایی سالم و شفاف شهرت دارند. روتین پوستی کره ای یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مراقبت از زیبایی پوست است. همه ما آرزو داریم پوستی سالم، شاداب و زیبا داشته باشیم.

اما برای رسیدن به این هدف باید به یک برنامه مراقبتی منظم پایبند باشیم. امروز در بلاگ اسنپ مارکت با روتین پوستی کره ای و مراحل ده‌گانه آن آشنا می‌شویم. اگر شما هم به دنبال داشتن پوستی زیبا و براق هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

روتین پوستی کره ای چیست؟

روتین پوستی کره ای روی پیشگیری و مراقبت تمرکز دارد و یک روش بلندمدت است که باید به‌صورت روزانه به آن پایبند بمانید. مراقبت‌های پوستی کره‌ای‌ نتیجه یک تکامل تدریجی‌ست و قرن‌ها تجربه نسل‌به‌نسل، اصول اولیه آن را منتقل کرده است. در این سبک از مراقبت پوستی، از محصولاتی که در آن‌ها مواد خشن به کار رفته است استفاده نمی‌شود.

روتین پوستی کره ای روی طبیعت پوست متمرکز است تا با پاک‌سازی، رطوبت‌رسانی و تغذیه از آن محافظت و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. این نوع مراقبت پوستی به چهره شما نشاط بیشتری می‌دهد تا زیبایی طبیعی شما برجسته‌تر از قبل دیده شود. این روتین کاربرد درمانی ندارد و تنها در جلوگیری از مشکلات احتمالی موثر است.

فواید روتین پوستی به سبک کره ای

مراحل روتین پوستی 10 مرحله ای کره ای

روتین پوستی کره ای کامل شامل 10 مرحله است. این روتین تمام نیازهای پوستی را برای جلوگیری از پیری زودرس برطرف می‌کند. شاید در ابتدا کمی سخت باشد که به یک روتین جامع پایبند شوید؛ اما به‌مرور زمان و با دیدن تاثیرات شگفت‌آوری که دارد، قطعا مشتاقانه تمام مراحل را دنبال خواهید کرد. رعایت ترتیب در روتین پوستی کره ای اهمیت زیادی دارد و نباید مراحل را جابه‌جا کنید.

مرحله اول: پاکسازی پوست با شوینده‌هایی بر پایه روغن

کره‌ای‌ها هرگز بدون پاک‌کردن آرایش به تختخواب نمی‌روند. اولین مرحله روتین پوستی کره ای، پاک‌کردن آرایش صورت با استفاده از یک شوینده بر پایه روغن متناسب با نوع پوست است. کره‌ای‌ها قبل از استفاده از این پاک‌کننده‌ها برای جلوگیری از چرب‌شدن موها یک هدبند حوله‌ای روی سر قرار می‌دهند.

مرحله دوم: پاکسازی پوست با شوینده‌هایی بر پایه آب

پاکسازی پوست تنها محدود به یک مرحله نیست و پس از استفاده از پاک‌کننده‌های روغنی، نوبت به استفاده از شوینده‌هایی می‌رسد که بر پایه آب هستند. این شوینده‌ها معمولا قوی‌تر هستند و به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کنند. این شوینده‌ها آلودگی‌های باقی‌مانده را از بین می‌برند و پوست را برای مراحل بعدی روتین آماده می‌کنند. پن‌های غیرصابونی، فوم‌ها و ژل‌های شستشو، پراستفاده‌ترین محصولات برای پاکسازی در مرحله دوم این روتین هستند.

مرحله سوم: لایه‌برداری پوست

لایه برداری و اسکراب اصولی، یکی از گام‌های اساسی در روتین پوستی کره ای به‌شمار می‌رود. لایه‌بردارها، آلودگی‌های جمع‌شده در عمق منافذ و سلول‌های مرده پوست را پاکسازی می‌کنند. این مرحله نباید به‌صورت روزانه انجام شود؛ چرا که در صورت تکرار بیش از حد به لایه محافظت‌کننده پوست آسیب وارد می‌کند. اجرای اسکراب با توجه به نیاز هر فرد، معمولا یک الی دوبار در هفته مجاز است.

در روتین کره‌ای برای لایه‌برداری از اسکراب‌های شنی و ماسک‌های پیل‌‌آف استفاده می‌شود. اسکراب‌های شنی، دارای ذرات شن‌مانند و ریزی هستند که با حرکت‌کردن روی سطح پوست، آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را از بین می‌برند. ماسک‌های پیل‌آف رقیق هستند و بعد روی سطح پوست خشک می‌شوند. این نوع ماسک‌ها، جهت لایه‌برداری سطح پوست و از بین ‌بردن جوش‌های سرسیاه کاربرد دارند.

مرحله چهارم: تونر

حفظ تعادل pH در جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی اهمیت زیادی دارد. تونرها باعث حفظ این تعادل در سطح پوست می‌شوند و پوست شما را از هرگونه آلودگی محیطی پاک می‌کنند. تونرها، با حفظ pH طبیعی پوست، مانع از تولید سبوم و چربی اضافی می‌شوند و در کنترل جوش و آکنه بسیار موثر هستند. تونرها با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، از دهیدراته‌شدن آن جلوگیری می‌کنند و باعث افزایش طراوت و شادابی پوست صورت می‌شوند.

مرحله پنجم: امولسیون یا اسانس

امولسیون یا اسانس به عنوان پررنگ‌ترین قسمت روتین پوستی کره ای محسوب می‌شود؛ چرا که تا قبل از معرفی این روتین از اسانس‌ها به‌صورت روزانه استفاده نمی‌شد. اسانس‌ها دارای بافتی سبکی هستند و از نظر غلظت، حالتی بین سرم و تونر دارند. این محصول با خاصیت مرطوب‌کنندگی خود سد لیپیدی محافظت‌کننده پوست را تقویت می‌کند.

هدف استفاده از اسانس‌ها و امولوسیون‌ها، افزایش قدرت تکثیر سلول‌ها و ترمیم آن‌هاست تا پوست برای مراحل بعدی آمادگی لازم را پیدا کند. مهم‌ترین نکته در استفاده از اسانس‌ها، تقویت میزان جذب پوستی آن‌هاست؛ به این منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند جید رولر استفاده کنید یا پس از پخش اسانس، صورتتان را به‌نرمی با حرکات دورانی ماساژ دهید.

مرحله ششم: سرم

سرم‌ها در روتین پوستی کره ای مانند بوستر عمل می‌کنند و باعث تقویت تمام مراحل قبل می‌شوند. سرم‌ها تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و هر یک با توجه به نیاز پوستی شخص، مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرم‌ها نسبت به امولسیون ویسکوزیته بالاتری دارند و جذب آن‌ها راحت‌تر است.

کلاژن و الاستین از مرسوم‌ترین مواد به‌کاررفته در سرم‌ها هستند که با نفوذ به عمق پوست باعث افزایش استحکام و تقویت کشسانی آن می‌شوند. سرم‌ها باعث آبرسانی عمیق‌تر می‌شوند و به رفع تیرگی پوست کمک می‌کنند. با استفاده از این محصول، پوست شما از همیشه شفاف‌تر و نرم‌تر خواهد شد.

مرحله هفتم: ماسک ورقه‌ای

استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت یک روتین پوستی کره ای تمام‌وکمال است! همان‌طور که از نامش مشخص است، این ماسک‌ها ساختاری ورقه‌ای و نازک دارند که به‌راحتی روی پوست می‌نشینند. روی این ورقه‌ها از مواد مغذی پر شده است که پس از قرارگیری به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست، جذب خواهند شد.

ماسک‌های ورقه‌ای انواع زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها برای رفع نیاز خاصی طراحی شده‌اند. ماسک‌های ورقه‌ای قسمت زیر چشم و لب‌ها را نمی‌پوشانند؛ به‌همین خاطر در کنار آن‌ها از پچ‌ها و ماسک‌های ژله‌ای مخصوص زیر چشم و لب هم استفاده می‌شود.

مرحله هشتم: مرطوب‌کننده

در مراحل قبلی، پوست شما به‌طور کامل آبرسانی شده است؛ اما اکنون نیاز به یک لایه محافظتی برای حفظ این رطوبت دارید. مرطوب‌کننده‌ها مانند یک عایق از رطوبت روی سطح پوست محافظت و زمان بیشتری برای جذب آن فراهم می‌کنند. بدون استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، رطوبت ایجادشده به‌سرعت تبخیر و پوست دهیدراته می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ها بافتی خامه‌مانند و کرمی دارند که نسبت به سرم‌ها بادوام‌تر است و مدت بیشتری روی پوست باقی خواهد ماند. این بافت قوی با ایجاد یک لایه محافظتی، از ترک‌خوردن سطح پوست و ورود آلودگی جلوگیری می‌کند.

مرحله نهم: کرم دور چشم

پوست زیر چشم بسیار حساس است؛ چرا که نسبت به سایر قسمت‌ها ضخامت کم‌تری دارد. تیرگی، چروک و پف‌کردگی پوست دور چشم از شایع‌ترین مشکلاتی‌ست که باید در برنامه‌های مراقبتی پوست به آن توجه شود. محصولات مخصوص دور چشم به‌صورت ژل، سرم و کرم به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیازتان، مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنید.

مرحله دهم: ضد آفتاب

استفاده از محصولات محافظتی در برابر نور خورشید، مرحله آخر روتین پوستی کره ای ا‌ست. نور آفتاب دارای اشعه‌های مضری نظیر UV است که باید یک سد محافظتی در مقابل آن قرار داده شود. ضدآفتاب‌ها تکمیل‌کننده تمام مراحل قبلی هستند و در مقابل اشعه‌های مضر و رادیکال‌های آزاد محیطی، یک سد دفاعی ایجاد می‌کنند.

نکات مهم برای داشتن پوستی شفاف و سالم

سخن پایانی

روتین پوستی کره ای یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ زیبایی‌ست. این روتین 10 مرحله دارد و پاسخگوی تمام نیازهای روزانه پوست شما خواهد بود. هدف این روتین، پیشگیری از پیری زودرس و عوارض پوستی‌ست؛ چرا که همیشه جلوگیری بسیار ساده‌تر از درمان یک مشکل است.

به نظر شما روتین پوستی کره ای تا چه اندازه می‌تواند در جلوگیری از عارضه‌های پوستی موثر باشد؟ شما از چه روش‌هایی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست خود استفاده می‌کنید؟ مهم‌ترین مرحله روتین پوستی کره ای چیست؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در بخش کامنت‌ها با سایر کاربران اسنپ مارکت در میان بگذارید.

روتین پوستی کره ای

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب