مدارس از چندم باز میشود

مدارس از چندم باز میشود

زمان بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ایران مشاوره ۲۰ نظرها

تعطیلی مدارس و ادامه داشتن آن، زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیمسال تحصیلی پایه های مختلف و بسیاری از سوالات دیگر، این روزها دغدغه بسیاری از مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین آن ها می باشد. در این راستا می توان به تدابیری اشاره کرد که برای آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است. به طور مثال در حال حاضر دانش آموزان با استفاده از برنامه شاد با معلم خود ارتباط برقرار می نمایند و هم اکنون بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها با این پرسش مواجه هستند که آیا همچنان برنامه های آموزشی مدارس به صورت مجازی ارائه می شوند یا دانش آموزان ملزم به شرکت در کلاس های درس حضوری هستند؟

با توجه به اعلام دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش، از اولین روز مهر 1402 فعالیت حضوری خود را آغاز خواهند کرد.

فهرست محتوا

مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی بازگشایی می شوند؟

بنابر جدیدترین اخبار مدارس تمامی مقاطع از ۱ مهر ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری بازگشایی می شوند. لذا کلاس اولی ها نیز از 29 شهریور ماه 1402 در مدارس جشن شکوفه ها را برگزار خواهند کرد. البته نسبت به گذشته زمانبدی شروع کلاس ها دچار تغییراتی شده است و در این سال قرار است مدارس از ساعت 7 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز نمایند.

البته برنامه صبحگاه مدارس معمولا زودتر از ساعت اعلامی آغاز می شود و انتظار می توان گفت مدارس از ساعت 7 فعالیت خود را آغاز می نمایند. البته تصمیمی بر شناور سازی ساعت فعالیت مدارسگرفته نشد و این تصمیم به عهده اداره کل آموزش و پرورش هر استان می باشد. به عنوان مثال ممکن است در اداره کل یک استان به دلیل ینکه از ساعت 6 و 30 دقیه صبح هوا روشن است، ساعت آغاز کار مدارس را 7 صبح قرار دهدکه کاملا به تصمیم اداره بخش بستگی دارد.

 ثبت نام دانش آموزان در سیدا

روند دوره آموزشی در پیش دبستانی و ابتدایی 1402 – 1403

روند آموزش مقاطع پیش دبستانی نیز مانند اخیر به طور عادی و حضوری در مدارس انجام می شود فقط با این تفاوت که برای نواموزانی که در این مقطع قرار گرفته اند و اولین سال تحصیلی خود را تجربه می کنند در 29 شهریور ماه جشن شکوفه ها برگزار می شود و پس از آن کلاس های درس از روز 1 مهر ماه مانند سایر مقاطع آغاز می شود.

ثبت نام کتاب درسی

روند دوره آموزشی در پایه های دوره اول و دوم متوسطه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزان پایه های ششم به بعد نیز که جزو پایه های اول و دوم متوسطه محسوب می شوند از این قاعده مستثنی نیستند و بر اساس روال سال های قبل به صورت حضوری از 1 مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد. فقط تغییر جزئی در ساعت آغاز به کار مدارس ایجاد شده است که قرار است درهمه پایه ها و نقات کشور شاهد شروع مدارس از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح باشیم.

سوالات متداول

1- مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه زمانی بازگشایی می شوند؟

طبق خبر منتشر شده، مدارس اول ابتدایی از 29 شهریور ماه و سایر پایه ها از 1 مهر ماه سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

2- ارائه آموزش ها در مدارس برای سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت خواهد بود؟

آموزش ها در مدارس به صورت حضوری قابل اجرا می باشند.

3- کلاس های درسی مدارس در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ در چه شرایطی به صورت حضوری برگزار می شوند؟

تکمیل روند واکسیناسیون سراسری دانش آموزان و معلمان، ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب برای فاصله گذاری اجتماعی و ... از جمله شرایط برقراری آموزش به صورت حضوری می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

مدارس از چندم باز میشود

نظر خود را بنویسید

آخرین مطالب